Κράτος-δολοφόνος συμπράττει στις ανθρωποθυσίες μεταναστών στο Φαρμακονήσι

pnighkameΔεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει άνθρωποι να πεθαίνουν στο Αιγαίο  στο βωμό της μετανάστευσης . Η θάλασσα του Αιγαίου και νησιά όπως η Μυτιλήνη, η Σάμος και άλλα, έχουν μετατραπεί σε τάφους ανθρώπων που πληρώνουν αδρά για να ξεφύγουν από τον πόλεμο, τη φτώχεια και την εξαθλίωση των χωρών τους. Μέσα στην εβδομάδα άλλο ένα περιστατικό με νεκρούς και αγνοούμενους συνέβη στο Φαρμακονήσι.

Ένα αλιευτικό σκάφος με 28 μετανάστες (25 Αφγανοί και 3 Σύροι), -μεταξύ των οποίων αρκετά παιδιά- ανατράπηκε όταν το πλωτό του λιμενικού άρχισε να το ρυμουλκεί  με μεγάλη ταχύτητα προς τις τούρκικες ακτές εν μέσω θαλασσοταραχής  σύμφωνα με τις μαρτυρίες των επιζώντων  μεταναστών στο σώμα της Ύπατης Αρμοστείας. 12 ακόμη άνθρωποι προστέθηκαν στους χιλιάδες μετανάστες που έχουν πνιγεί στο Αιγαίο.

Ο Laurens Jolles,  υπεύθυνος της Ύπατης Αρμοστείας για την Νοτιά Ευρώπη ζητάει  από τις ελληνικές αρχές να διερευνηθεί  το θέμα εις βάθος  υπό ποιες συνθήκες αυτοί οι άνθρωποι πέθαναν. «Η Ύπατη Αρμοστεία καλεί τις Αρχές να διερευνήσουν τις συνθήκες υπό τις οποίες έλαβε χώρα το περιστατικό, και το πώς ανθρώπινες ζωές χάθηκαν σε πλοιάριο υπό ρυμούλκηση.»

Σε ανακοίνωσή του, το Λιμενικό αναφέρει ότι προέκυψε φωτιά στο ρυμουλκούμενο σκάφος και για αυτό αναποδογύρισε ανοικτά του πελάγους . Σίγουρα αυτή η ανακοίνωση δεν πείθει ενώ η ιστορία μιας σειράς περιστατικών και ο τρόπος που αντιμετωπίζονται από τις Αρχές μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι το κράτος δολοφονεί τους μετανάστες από όπου και αν προέρχονται.

Eπιπροσθέτως ο ρόλος της Ε.Ε. είναι εξίσου δολοφονικός μετά και το νεο νομοθετικό πακέτο “έξυπνα σύνορα” το οποίο περιλαμβάνει τη συγκρότηση νέου συστήματος καταγραφής εισόδου – εξόδου για την καθιέρωση μητρώου στοιχείων όσων διασχίζουν τα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ. Και κάπου εκεί στις γκρίζες ζώνες των γεοπολιτικών στρατηγικών οι λιμενικές αρχές αναλαμβάνουν τον ρόλο του διεκπεραιωτή.

Οι μετανάστες και οι πρόσφυγες από το Σουδάν, το Αφγανιστάν, τη Συρία και δεκάδες άλλες χώρες έχουν να αντιμετωπίσουν και τις τοπικές κοινωνίες, οι οποίες τυγχάνει να είναι ελληνικές και ως εκ τούτου, για τον τοπικό Τύπο και μια μεγάλη μερίδα κατοίκων – ας μην κρυβόμαστε-, έχουν το δικαίωμα να είναι και ρατσιστικές με πέπλο ανθρωπιάς πάντα.

Στα Δωδεκάνησα λοιπόν  μια ολόκληρη κοινωνία σιωπά , κωφεύει , κλείνει τα μάτια της  και συνεχίζει την καθημερινότητα της αντιμετωπίζοντας το θέμα ρηχά. Μην νομίζετε έχουν και αυτοί τα προβλήματα τους  όπως αν θα αυξηθεί ο μειωμένος συντελεστής του ΦΠΑ και αν το τουριστικό προϊόν θα αυξηθεί φέτος.

farmakonhsi_editΧαρακτηριστικό παράδειγμα ο τίτλος της «Ροδιακής» ο οποίος αναφέρεται σε «μαζική απόβαση 40 παράνομων μεταναστών» οποίοι «ήρθαν στην πόλη περπατώντας!».

Η μιλιταριστική επιλογή λέξεων και η γνωστή ρητορική αγανάκτησης περί «λαθρομεταναστών» και «ξέφραγων αμπελιών» απογειώνεται από φασιστοαστειάκια με υλικό έμπνευσης τα σώματα αυτών των ανθρώπων.

Το άρθρο της εφημερίδας αναφέρεται φυσικά στο «κύκλωμα διακίνησης λαθρομεταναστών το οποίο έχει θησαυρίσει εμπορευόμενο την ανθρώπινη απόγνωση των μεταναστών.»

Δεν αναφέρεται όμως ούτε στη συνεργασία των ελληνικών αρχών με τα κυκλώματα που εμπορεύονται την απόγνωση των προσφύγων και των μεταναστών, ούτε στους φράχτες του Έβρου, ούτε στην εκμετάλλευσή τους από τοπικές κοινωνίες σε αγροτικές εργασίες. Η «αντικειμενική» δημοσιογραφία που φανταζόμαστε ότι προωθούν δεν κάνει λόγο ούτε για τις καταγγελίες των προσφύγων σύμφωνα με τις οποίες μέλη της ελληνικής αστυνομίας και του λιμενικού σώματος τους έκλεβαν προσωπικά αντικείμενα, τους χτυπούσαν με τα όπλα τους και τελικά τους άφηναν αβοήθητους μέσα στη μέση της θάλασσας.

Να υπενθυμίσουμε ότι η λέξη «άνθρωπος» και τα παράγωγά της που με τόση ευσπλαχνία ευαγγελίζονται, δεν φτάνει για να ξεπλύνει τη ναζιστική νοοτροπία των γραφόντων και των υποστηρικτών αυτών, κατοίκων ή μη. Η λέξη «άνθρωπος» δεν σημαίνει από μόνη της τίποτα παραπάνω από μια σακούλα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό, κάλιο, νάτριο, μαγνήσιο και σίδηρο. Τα χαρακτηριστικά που ο ίδιος επιλέγει να προσδώσει στον εαυτό του και η στάση του είναι αυτά που τον διαφοροποιούν. Ένας άνθρωπος αλληλέγγυος και αντιρατσιστής νοηματοδοτεί σίγουρα μια άλλη στάση που δεν υιοθετείται από όλους τους «ανθρώπους».

 

της Σ.Ο. του freequency project

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: