(review+photos) Hannah Williams and the Tastemakers + Idra Kayne live @ Fuzz Club (5/4/2013)

IMG_3391webΌταν το soul funk beat κατακτά την πόλη μας….

…Τα πράγματα μόνο καλά προμηνύονται. Δύσκολο άλλωστε να αντισταθείς απόλυτα σε αυτούς τους ρυθμούς. Πηγαίνοντας οι προσδοκίες ήταν μάλλον αυτές. Ένα beat άκρως χορευτικό από τη νέα ανακάλυψη της soul αγγλικής σκηνής, Hannah Williams and the Tastemakers, που σου ανεβάζει τη διάθεση, πόσο μάλλον Παρασκευή βράδυ, οπότε γιατί όχι; Η βραδιά εν τέλει κατέληξε ανώτερη αυτών των προσδοκιών…

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Γύρω στις 10 βγήκε στη σκηνή του Fuzz Club, το support σχήμα. Η αλήθεια είναι πως πάντα με έκανε να αισθάνομαι λίγο αμήχανα ο άτσαλος ρόλος που πρέπει συνήθως να αναλάβουν τα support. Πρέπει να ‘’προετοιμάσεις’’ και να ‘’ζεστάνεις’’ ένα παγωμένο κοινό και αυτό δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα. Η δική μας Idra Kayne και η μπάντα της ήταν σίγουρα η καταλληλότερη επιλογή από πλευράς μουσικού ύφους και στυλ και όχι μόνο για μια τέτοια συναυλία.

IMG_3246webΗ πολύ δυναμική της είσοδος στη σκηνή με τη μεγαλύτερη της επιτυχία, το ”Don’t walk away’‘, ήταν το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα. Η Idra Kayne έκανε σαφείς από νωρίς τις soul afrobeat προθέσεις της! ”What is going on” και αρκετοί εξίσου δυνατοί ρυθμοί από το πρώτη της δισκογραφικής δουλειά ”Don’t walk away” (από την οποία το Love Love και το Just you and me είναι προσωπικά αγαπημένα) πήραν σειρά. Η εμφάνισή της έκλεισε όσο δυνατά ξεκίνησε. Με το ”Seven nation army”από White Stripes και ”Higher Ground” από Stevie Wonder, η Idra Kayne απέδειξε πως η soul funk μουσική έχει και πρέπει να βρει περισσότερο χώρο στην ελληνική σκηνή και πως σίγουρα εκείνη και η μπάντα δε σταματούν και δεν περιορίζονται απλά στο ρόλο ενός support γκρουπ.

IMG_3374webΜπορεί στη μισάωρη, αν και ως ένα βαθμό δικαιολογημένη ώστε να ρυθμιστούν οι τελευταίες λεπτομέρειες, διακοπή που μεσολάβησε μέχρι την εμφάνιση των Hannah Williams and the Tastemakers (ως τυπικοί και αυθεντικοί Άγγλοι είπαν 11 και βγήκαν 11, ούτε λεπτό νωρίτερα), το κοινό που είχε ζεσταθεί να κατέβασε λίγο ρυθμούς, αλλά τελικά η αναμονή άξιζε. Οι Tastemakers, η εξαμελής μπάντα που συνοδεύει τη Williams και της οποίας ιθύνων νους είναι ο κιθαρίστας Hillman Mondegreen, βγαίνουν στη σκηνή. Ένας καταιγισμός funk ήχων, με κύριους πρωταγωνιστές το σαξόφωνο και την τρομπέτα (με γυναίκες μουσικούς σε αυτά τα δύο όργανα που συνήθως ανδροκρατούνται), αλλά και τα πλήκτρα δίνει ρυθμό στον κόσμο και η Hannah Williams κάνει μια ομολογουμένως σαρωτική είσοδο.

IMG_3708webΚαι τελικά διαπιστώνεις πως όσο σε παρασέρνει η φωνή τους άλλο τόσο σε κερδίζει και η παρουσία της on stage. Αν και περίπου επτά μηνών έγκυος(!!!) κυριολεκτικά οργώνει τη σκηνή. Ασταμάτητη, έντονη, με μια επιθετικότητα και μαγκιά απαραίτητη για το ”στα λέω σταράτα” στυλ των στίχων της, γεμάτη νεύρο, άμεση και απόλυτα επικοινωνιακή, περνάει όλη την ενέργειά της στο κοινό. Οι Tastemakers, ένα σύνολο απόλυτα δεμένο και καλοδουλεμένο, τζαμάρουν χωρίς σταματημό και η Hannah Williams,”γουστάρω-απόλυτα-αυτό-που-κάνω” ξεδιπλώνει περά από το φωνητικό της ταλέντο, ένα ένα και όλα τα μικρά και γνωστότερα soul funk διαμαντάκια του ”Α Hill of Feathers”, του πρώτου της δίσκου, που χαρακτηρίστηκε, όχι άδικα, από τους καλύτερους δίσκους της r ‘n’ b, new soul, raw funk σκηνής για αυτή τη χρονιά. Οι deep soul πιο αργές συνθέσεις του άλμπουμ, στις οποίες οι Williams θυμίζει τις μεγάλες αφροαμερικάνες ντίβες του είδους, δένουν εντελώς φυσικά και χωρίς καμιά προσπάθεια με τα πιο uptempo funky beat κομμάτια, που φέρνουν λίγο από Joss Stone.

IMG_3486webΜιάμιση κοντά ώρα, μαζί με το ανκόρ, ενός σετ με συνοχή, ροή, μελωδία, ένταση και χορευτική διάθεση ήταν αρκετή για να μην αφήσει αδιάφορο κανένα. Στις συν στιγμές του live ανήκουν το πασίγνωστο, πολυπαιγμένο και πολυαναμενόμενο από το κοινό, ”Work it out” και το ”I’m a good woman”, η επόμενη μεγάλη ραδιοφωνική επιτυχία του δίσκου, καθώς και το παιχνίδι ατάκας της Hannah Williams με το κοινό (με το μότο ”It’s alright, just for a night” που επαναλάμβανε πότε εκείνη και πότε ο κόσμος να έχει μένει κολλημένο ακόμα και τώρα στο κεφάλι μου).

Το καλύτερο όμως μας το φύλαγε για το τέλος. Αφού τα φώτα έκαναν να ανοίξουν και ο κόσμος άρχισε να φύγει η Βρετανίδα βγήκε για δεύτερο ανκόρ μόνο με τον James Graham στα πλήκτρα και άφησε το στίγμα της με μια πολύ συναισθηματική ερμηνεία του ”At last” της μεγάλης κυρίας της soul, Etta James, κλείνοντας με τον πιο χαρακτηριστικό και δυνατό τρόπο τη βραδιά.

”Music stops and the world keeps spinning round”Η Ηannah Williams and the Tastemakers τελικά τα κατάφεραν. Το είπαν και το έκαναν…

IMG_3430web IMG_3415web

Συντάκτης: Θ.Τ

Φωτογραφίες: Big Alejandro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: