(interview) Switchblade, σατανάδες και άλλες ιστορίες

http://wp.me/a2h0fW-3D5switchbladeΗ ευκαιρία να μιλήσεις με ανθρώπους που εκτιμάς το έργο τους, έστω και διαμεσολαβημένα μέσα από ένα κωλομηχάνημα, δεν πρέπει να πηγαίνει χαμένη. Σατανιστές ιερείς, ενισχυτές, Grammy και άλλα πολλά, στα παρακάτω λόγια του Tim Bertilsson των «μεγάλων» Switchblade.

Φιλ. Γ.

Τι μεσολάβησε μεταξύ “Switchblade – IV” και “Switchblade – V”;

Λοιπόν, ο Anders (μπάσο/φωνή) αποφάσισε να αφήσει το συγκρότημα στις αρχές του 2010. Το τελευταίο live που παίξαμε μαζί του ήταν για την ακρίβεια το τελευταίο live μιας μικρότερης ευρωπαϊκής περιοδείας και η επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας του δίσκου [2009], η οποία ήταν στις 09/09/09. Πήρε λίγο διάστημα σε εμένα και στον Johan (Folkesson, κιθάρες/ενισχυτές) να προσαρμοστούμε στην καινούρια κατάσταση του ντουέτου, αλλά ξεκινήσαμε πάλι τα live το φθινόπωρο του 2010. Νομίζω ότι αυτή η αλλαγή στο συγκρότημα μας έκανε να είμαστε περισσότερο ανοιχτοί σε νέες ιδέες. Στο δίσκο [2009] είχαμε μια δόση πιάνου και Hammond, αλλά αυτή τη φορά θέλαμε να το προχωρήσουμε λίγο και προσκαλέσαμε τον Per Wiberg, που στα αλήθεια διαθέτει αυτή την ικανότητα. Επίσης, προσκαλέσαμε και κάποιους φίλους με διαφορετικά φωνητικά στυλ για να προσθέσουμε ακόμα περισσότερη δυναμική.

Βλέπουμε μία στροφή στο αισθητικό κομμάτι της μπάντας σε σχέση με τις «ψυχρές» και σκοτεινές εικόνες παρελθόντων artwork και το τελευταίο το οποίο ίσως είναι το πιο «ανθρώπινο» σας με τα μουσικά όργανα σας μέσα σε ένα φυσικό τοπίο. Μου θύμισε λίγο το Har Nevo των The Black Heart Rebellion.

Πάντα θέλαμε να έχουμε artwork και εικόνες που νιώθαμε πως ενίσχυαν το συναίσθημα που παίρνουμε από τη μουσική μας και από τη στιγμή που, σε ορισμένους από τους τελευταίους μας δίσκους, είχαμε εικόνες των μουσικών οργάνων μέσα στο booklet και στο εξώφυλλο θέλαμε να το εξελίξουμε και αυτό. Επίσης, πάντα πιστεύαμε πως τα μουσικά μας όργανα είναι πιο σημαντικά από ότι εμείς οι ίδιοι. Υπάρχουν πάρα πολλές μπάντες που προσπαθούν να προβάλλουν τους εαυτούς τους αντί για τη μουσική τους. Δεν είχα δει το artwork των TBHR μέχρι τώρα, αλλά ναι, υπάρχουν κάποιες ομοιότητες. Παρόλα αυτά, το άλμπουμ μας κυκλοφόρησε πρώτο. Χαχαχαχα.

Πως ανταπεξέρχεστε πλέον στις απαιτήσεις των live εμφανίσεων σας όντας δίδυμο; Σας βοηθάει κάποιος από τους σπουδαίους guest του δίσκου στις συναυλίες;

Πιστεύω ότι βρήκαμε μια καλή λύση με το Johan να παίζει με δύο ενισχυτές κιθάρας και έναν ενισχυτή in studioμπάσου με ένα octave pedal. Σε κάποια live παίζουμε οι δύο μας και σε κάποια έχοντας μαζί μας ξεχωριστούς καλεσμένους, ανάλογα με την κατάσταση, με το budget κτλ. Δε θα είχαμε συνεχίσει ως ντουέτο αν δεν πιστεύαμε πως θα καταφέρναμε να έχουμε τον ήχο που θέλουμε.

Το support στους Ghost πως προέκυψε; Έχετε επαφές με σατανιστές ιερείς όπως ο Papa Emeritus II ή απλά έκατσε;

Για την ακρίβεια, μας το ζήτησε ο ίδιος ο Papa Emeritus II. Ανυπομονούμε, στα αλήθεια, να παίξουμε στα αυτά τα δύο πολύ μεγάλα live και μπροστά σ’ ένα κοινό, που το μεγαλύτερό του κομμάτι πιθανόν να μη μας έχει ξανακούσει.

Πως μπορεί να νιώθει μία μπάντα του underground (για μένα δεν φύγατε ποτέ από εκεί) όταν ξαφνικά φτάνει ένα μέιλ που λέει πως προτείνεται για Grammy;

Λοιπόν, και για εμάς είναι εξίσου περίεργο, αλλά ταυτόχρονα κολακευτικό. Πάνω από όλα όμως, πιστεύω πως είναι μια καλή ένδειξη πως δε χρειάζεται να πουλάς πάρα πολλούς δίσκους ή να είσαι πολύ δημοφιλής, για να προταθείς. Όμως πιστεύω πως είναι λάθος να «διαγωνίζεσαι» στη μουσική, από τη στιγμή που ο καθένας έχει το δικό του γούστο και τις δικές του προτιμήσεις. Και σε αυτή την περίπτωση θα δούμε ποια είναι η γνώμη των πέντε κριτών…

H απώλεια μπάσου, τουλάχιστον στα αυτιά μου, δεν φαίνεται καθόλου μιας και ο ήχος της κιθάρας είναι γεμάτος και «ζεστός». Πως το πετυχαίνεται αυτό. Μία Sludge/drone μπάντα χωρίς μπάσο είναι παράδοξο.

Δεν έχουμε πια μπάσο, αλλά ο Johan έχει ένα splitter pedal που τροφοδοτεί με σήμα ένα octave pedal και μετά τον ενισχυτή του μπάσου, οπότε ακούγεται σαν μπάσο (σ.σ. αχ αυτή η τεχνολογία…). Έτσι, ο Johan χρησιμοποιεί στην ουσία τρεις ενισχυτές και έχει ένα switch pedal με το οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε οποιοδήποτε συνδυασμό των τριών μηχανημάτων. Νομίζω πως ο ήχος μας στις ζωντανές εμφανίσεις βρίσκεται αρκετά κοντά σε αυτόν που είχαμε ως τριμελής μπάντα.

Η συμμετοχή του The Cuckoo από τους απόκοσμους Terra Tenebrosa μάλλον σας έχει επηρεάσει και πέραν του προφανές, πως τραγούδησε σε ένα κομμάτι του «V». H ατμόσφαιρα του δίσκου πλέον δεν μου αφήνει την ίδια αίσθηση όπως τα κατά κύριο λόγο, post something (σιχαίνομαι της μουσικές ταμπέλες) αλλά εξίσου κορυφαία, προηγούμενα άλμπουμ σας. Μου αφήνει μία εσάνς αποκρυφιστικής τελετουργικής μουσικής. Όπως των Terra Tenebrosa. Ισχύει κάτι τέτοιο ή απλά τα φαντάζομαι όλα αυτά;

Ναι, πιστεύαμε πως τα φωνητικά του The Cuckoo θα ήταν μια τέλεια προσθήκη στη μουσική και έτσι τον προσκαλέσαμε. Η επαναλαμβανόμενη μουσική και τα φωνητικά δίνουν όντως ένα τελετουργικό και διαλογιστικό συναίσθημα και αποτέλεσμα.

Τελευταίες λέξεις δικές σου.   

Σε ευχαριστούμε πολύ που σε ενδιαφέρει τόσο η μουσική μας.

 

switchblade-for-wordpress

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: