Η παναγία, 9 μήνες πριν γεννήσει, πηδήχτηκε

Στο Χριστουγεννιάτικο του μήνυμα ο αρχιεπίσκοπος Ιωάννης Λιάπης (Ιερώνυμος το καλλιτεχνικό του) αγάπησε για μία ακόμα φορά τους αναξιοπαθούντες του τόπου αυτού, ύμνησε τους φιλάνθρωπους και πρόσφερε με μεγαλοψυχία την ταπεινή έγγεια περιουσία της ορθόδοξης εκκλησίας της ελλάδας σε όσους νέους επιθυμούν να την καλλιεργήσουν.

Πιθανόν να αναφέρεται σε εκείνη που βρώμικα αντάλλαζε η ΟΕΕ ΑΕ με το ελληνικό δημόσιο, εκείνη που κληρονόμησε από ξεμωραμένους άκληρους θρησκόληπτους, εκείνη για την οποία φορολογείται προνομιακά (καλύτερα θα ταίριαζε το “δε φορολογείται καθόλου”, αλλά ας είμαστε ακριβείς) και εννοείται, εκείνη από την οποία αποκλείει πάνω από το μισό πληθυσμό της χώρας (ζω για τη μέρα που γυμνά μουνιά θα λιάζονται στις ακτές της χερσονήσου του Άθως). Εκείνη που θα είχε μερικά (μιας και είναι τεράστια) εκποιήσει, αν έπρεπε απλά να σιτίσει τους λειτουργούς της.

Όμως το τελευταίο αυτό έργο ανέλαβαν οι φορολογούμενοι, για να τους βοηθά τώρα φιλεύσπλαχνα ο Λιάπης. Μάλιστα, με νόμο του 2004, η εκκλησία απαλλάχθηκε από την υποχρέωσή της να καταβάλει 35% των ακαθάριστων εισοδημάτων της ως αντάλλαγμα για την κάλυψη των μισθών των κληρικών από το κράτος.

Καμία συμπάθεια. Ούτε στην εκκλησία, που φρόντισε με επιμέλεια να συμμετάσχει σε κάθε υπόθεσή μας από την πλευρά του φασίστα, του ρατσιστή, του σεξιστή, ούτε σε κανένα φιλάνθρωπο εκμεταλλευτή.

Και  άλλωστε, πώς να υπάρξει μέσω φτηνών εντυπωσιασμών που δεν πείθουν ούτε 5χρονο; Ακόμα και αν υποθέσουμε πως η εκκλησία θα υλοποιούσε τα Χριστουγεννιάτικα διαγγέλματα του Λιάπη, πόσο πιο προφανές μπορεί να γίνει ότι αυτή η απλοχεριά λαμβάνει χώρα προς ενίσχυση της πίστης εκείνων που η πείνα τους έχει κάνει να βλέπουν με μεγαλύτερη διαύγεια;

Ακόμα και με όρους αστικής δημοκρατίας να μιλήσουμε, διαθέτει ποιός, τί, σε ποιόν; Η απροκάλυπτη πλάτη που βάζει το κράτος στην εκκλησία, κρύβεται μόνο με τόνους ανορθολογικής πίστης. Αυτό στο οποίο αναφερόμαστε συνιστά ένα μόρφωμα αποτελούμενο από άπειρα Ν.Π. που συναλλάσσονται μεταξύ τους και με τρίτους, με αγοραία λογική και όρους sui generis, αδιανόητους για κάθε άλλο πρόσωπο που θα επιθυμούσε να επιχειρήσει οικονομική δραστηριότητα. Με όρους αστικής δημοκρατίας, κανένα από όλα αυτά τα βιλαέτια δεν ανήκει στην εκκλησία. Έχουν όλα αποκτηθεί έκνομα, υπό ένα καθεστώς απίθανου κρατικού προστατευτισμού. Με άλλους όρους:

Καμία άμβλυνση των κοινωνικοοικονομικών αντιθέσεων που η συγκυρία ανέδειξε.

Όξυνση.

Μέχρι να οδηγηθούμε στη γνήσια αγαπητική πολιτική πράξη που στην προκειμένη περίπτωση είναι η βίαιη καθαίρεση όλων αυτών των αδιανόητων αξιωματούχων της εκκλησίας της ελλάδας και η απαλλοτρίωση της περιουσίας της.

Η αξίωση αυτής της όξυνσης δεν είναι πολιτικός καιροσκοπισμός. Είναι αναζήτηση εκείνης της συγκυρίας που θα καθαρίσει το βλέμμα και θα οδηγήσει όλους μας να αντιλαμβανόμαστε εαυτούς και αλλήλους ως υποκείμενα και όχι ως επαίτες. Αυτή είναι μια πράξη πραγματικής αλληλεγγύης.

25-12-2012

Α.Π.

Advertisements
2 comments
  1. Δ.Κ. said:

    Ο τιτλος, εκτος του οτι αποτελει ενα χυδαιο εντυπωσιασμο και υποδηλωνει ενα αντιθρησκευτικο συμπλεγμα, σε τι χρησιμευει, ακριβως; Ποια η σχεση του με το, κατα τα αλλα αρκετα σωστο σε πολλα σημεια, κειμενο;

    • Ο τίτλος είναι προκλητικός, προβοκατόρικος.
      Και αυτό για μένα είναι αφετηρία, (όχι εξαντλητικό πεδίο), πολιτικής δράσης.
      Όμως και επιπρόσθετα: Οι λέξεις δεν αναπαριστούν ένα συμπαγές νόημα. Είναι εγγραφές. Κυκλοφορούν αποσπασματικά φορτία. Το πολύ διυποκειμενικά. Η λέξη που για σένα είναι βλασφημία, είναι εκείνη που εγώ χρησιμοποιώ για τους συντρόφους μου, τους γονείς μου, τον εαυτό μου. Με τη λέξη αυτή απλά λοιπόν εξομοιώνω ένα πρόσωπο που κάποιοι θεωρούν ιερό με τον εαυτό μου, με το φίλο μου ή την αδελφή μου. Δυστυχώς ή ευτυχώς ο τρόπος έκφρασης μου περιλαμβάνει αυτόν τον τρόπο και δεν θα ήθελα να το λογοκρίνω, στο πλαίσιο ενός political correct μέσου (και o freequency δεν είναι τέτοιο.) Δεν μπορώ παρά να γράφω προσωπικά.
      Και δηλώνει (δεν υποδηλώνει), μια αντιθρησκευτική στάση ζωής, πιστή στον ορθό λόγο.
      Για μένα είναι χυδαία η παρθενία που επιβάλλει ως γυναικείο, θεϊκό πρότυπο η Χριστιανοσύνη.
      Πρόκληση αφελέστατη, σκάνδαλο για το μυαλό μου και χυδαία προσβολή για το σώμα μου.
      Το σώμα μου, το πήδημα μου και η απόλαυση μου είναι καθαρότατα και όμορφα.
      Όσον αφορά στη σύνδεση, προκύπτει από το κείμενο:
      Η τυφλή πίστη δομεί έναν ανίκητο οικονομικά και πολιτικά εξουσιαστικό μηχανισμό που εκμεταλλεύεται ανθρώπους και σπέρνει τη δυστυχία σε συλλογικό και ατομικό επίπεδο εδώ και αιώνες. Η συστηματική αποκάλυψη του απίστευτα ανορθολογικού υποβάθρου, στο οποίο στηρίζεται η θρησκευτική βιομηχανία μπορεί να οδηγήσει στην αποκαθήλωση αυτού που θεωρείται ως ανέγγιχτο ακόμα και όταν λειτουργεί με όρους ληστρικού καπιταλισμού.
      Α.Π.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: